Kompassie (de aanbieder van producten en diensten zoals vermeld op de
website Kompassie) heeft een klachtenprocedure. Heb je als afnemer van
producten of diensten een klacht, dan kun je deze schriftelijk en eventueel
persoonlijk aan de directeur van Kompassie kenbaar maken. Binnen zeven
werkdagen dient je klacht behandeld en opgelost te zijn. Is naar jouw mening de
klacht niet opgelost, dan wordt de klacht afgehandeld op een manier die
gangbaar is binnen de branche. Dat wil zeggen:
Algemeen:
Er kan pas beroep op de geschillencommissie worden gedaan als de interne
klachtenprocedure bij de aanbieder is doorlopen zonder dat dit tot een
oplossing heeft geleid. Bij de behandeling van een geschil door de
onafhankelijke Geschillencommissie staan de Algemene Voorwaarden van Kompassie
en de Gedragscode van de NRTO bij de uitspraak centraal.
Werkwijze:
Klachten moeten binnen 2 maanden zijn afgehandeld. Als er een langere tijd
nodig is om onderzoek te doen, zal de afnemer hiervan tijdig in kennis worden
gesteld, waarbij het uitstel wordt toegelicht. In geval van uitstel zal er een
indicatie worden gegeven wanneer uitsluitsel gegeven zal worden.
Er kan zowel door de afnemer als door Kompassie een beroep op de
Geschillencommissie worden gedaan.
De uitspraak van de Geschillencommissie is bindend.
Een klacht zal altijd vertrouwelijk worden behandeld.
Er is pas sprake van een geschil als er geen acceptabele oplossing bereikt
is na het doorlopen van de interne klachtenprocedure. Om het geschil vervolgens
voor te kunnen leggen aan de Geschillencommissie moet de afnemer of Kompassie
schriftelijk aangeven dat de uitkomst van de klachtenprocedure niet tot een
bevredigend resultaat heeft geleid. Als de afnemer of Kompassie vervolgens
vermeldt een beroep te doen op de Geschillencommissie is er sprake van een
formeel geschil.
Klachten en de wijze van afhandeling worden geregistreerd en voor de duur
van 1 jaar bewaard.
Kosten van een geschil:
De kosten van het voorleggen van een geschil aan de Geschillencommissie
bedragen 100 euro (2023) voor de afnemer of aanbieder die de klacht indient.
Indien het geschil door de Geschillencommissie gegrond verklaard wordt, betaalt
de ‘verliezende’ partij alsnog 200 euro (2023) aan de andere partij.
Wilt je een beroep doen op de Geschillencommissie van Kompassie dan kun je
contact opnemen met de voorzitter van de Geschillencommissie: mevrouw Georgia
van der Gen: info@geluc.com